piątek, 27 listopada 2015

Drewniany parapet -zrób to sam!

Jeżeli posiadasz deskę (może być nawet mocno sfatygowana:P) wykorzystaj ją do zrobienia parapetu !
Taki parapet będzie solidny i wiecznie modny, ponieważ drewniane rzeczy nigdy nie wychodzą z mody!

Co potrzebujemy do zrobienia takiego parapetu:
  • deske drewnianą
  • wyrzynarka lub piła stołowa
  • strugarka, jeżeli deska jest powyginana
  • szlifierka, papier ścierny
  • lakierobejca bądź farba do drewna
  • lakier do drewna
  • akryl (ewentualnie do zakrycia szpar między parapetem a oknem).
  1. Najpierw deskę przycinamy na odpowiedni wymiar.
  2. Potem przepuszczamy przez strugarkę (jeżeli to konieczne).
  3. Następnie szlifujemy papierem ściernym o grubszych oczkach (ja użyłam papieru o nr 60 a potem 150).
  4. Malujemy lakierobejcą bądź farbą do drewna o wybranym kolorze (ja użyłam lakierobejcy w kolorze DĘBU). Nakładamy zazwyczaj 2 warstwy, oczywiście dopiero jak wyschnie 1 warstwa i po lekkim jej przeszlifowaniu aby pozbyć się nierówności.
  5. Na końcu nakładamy lakier do drewna (2 warstwy).
  6. Jeżeli zostały nam szpary między oknem a parapetem możemy zakryć je akrylem, ja użyłąm w kolorze białym takim jak okna i GOTOWE!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz